The contents of this page are also available in an other language. Do you want to change the language?

Country selection Country selection

Benoemingen bij Viega Nederland

Foto´s

Volledige beschrijving

Naarden, 21-feb-2019

Viega is voortdurend in beweging en volgt ook organisatorisch de marktontwikkelingen op de voet om zo voorop te blijven lopen. In dat kader werden Ferdinand Wesselink en Rob Hersbach recent benoemd tot Sales Manager.

In hun nieuwe functies hebben Ferdinand en Rob niet alleen de verantwoordelijkheid voor hun regio (Noord-Oost respectievelijk West) maar bieden ze ook organisatorische en praktische ondersteuning en sturen ze betreffende salesteams aan binnen de afdeling Groothandel, Installatiebedrijven en Showrooms Sanitair.

Viega Nederland bedient klanten zo gericht en efficiënt mogelijk via de afdelingen Groothandel, Installatiebedrijven & Showrooms Sanitair en Projecten Woningbouw & Utiliteit. Zij weten zich gesteund door de afdelingen Binnendienst en Technical Support. Verder beschikt Viega Nederland over de afdeling Market Development die zich met name richt op scheepsbouw, industrie, new business en hotels.

Over de onderneming

Met wereldwijd meer dan 4.000 medewerkers behoort de Viega Groep tot de belangrijkste producenten van installatietechniek. Vanuit negen locaties wordt aan het succes van Viega gewerkt. Op 4 locaties in Duitsland worden de producten vervaardigd. Speciale oplossingen voor de Noord-Amerikaanse markt worden in McPherson (VS) geproduceerd; in Wuxi (China) ligt het zwaartepunt op productie voor de Aziatische markt. Door de focus en kernactiviteiten te richten op de installatietechniek wordt een constante groei mogelijk. Naast buisleidingsystemen behoren voorwand- en afvoertechniek tot het productenprogramma. Het assortiment omvat circa 17.000 artikelen die nagenoeg overal worden toegepast: in de gebouwentechniek, de utiliteit alsook in industriële installaties en de scheepsbouw.

De start van de familie-onderneming vond plaats in 1899 te Attendorn (Duitsland). Al in de 60-er jaren werd een start gemaakt met internationalisatie. Tegenwoordig worden producten van Viega wereldwijd toegepast. De verkoop verloopt grotendeels via eigen verkoopkantoren in verschillende landen.