Viega nummer 1 toeleverancier leidingsystemen voor W-installateurs

Uit onderzoek van BouwKennis naar de klanttevredenheid onder W-installateurs en adviseurs komt Viega als nummer 1 naar voren in de productgroep Leidingsystemen. In het totaaloverzicht van alle productiegroepen scoort Viega na Nefit als tweede.

Foto´s

Volledige beschrijving

Vakpers

Naarden, 5-nov-2018

De BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Installatie peilt bij installatiebedrijven en adviseurs de klanttevredenheid met de belangrijkste fabrikanten en handelaren in de sector.

Toeleveranciers worden hiervoor verdeeld in productgroepen en beoordeeld op twaalf belangrijke criteria, zoals prijsstelling, productkwaliteit, professionaliteit van de organisatie, innovatief vermogen, betrouwbaarheid, adviesvaardigheid, service, levertijd en duidelijkheid van de documentatie.

Uit deze doormetingen zijn tevredenheidscijfers gerold, waarin duidelijk wordt hoe Viega in de productgroep Leidingsystemen scoort ten opzichte van haar concurrenten. Fabrikant Nefit (cv-ketels) krijgt dit jaar de hoogste klanttevredenheidsscore onder W-installateurs.

Voor Viega is de nummer 1 positie in de productgroep Leidingsystemen een fraaie bekroning voor de activiteiten op dit gebied en voor de vele innovaties. Het recent geïntroduceerde Smartpress leidingsystemen is daar een sprekend voorbeeld is.

Viega Smartpress is momenteel hét kunststof leidingsysteem en is speciaal ontwikkeld om drukverliezen in installaties te voorkomen. Het leidingsysteem is geschikt voor drinkwater-, verwarmings- én gastoepassingen. De Viega Smartpress-fittingen zijn vervaardigd van hoogwaardig brons en roestvast staal: goed voor een extreem lange levensduur. De fittingen hebben voor een betrouwbare verwerking geen O-ring nodig waardoor het tijdrovend kalibreren vervalt en de O-ring niet onbedoeld kan worden beschadigd bij het insteken van de buis. Een snelle installatie gaat zo hand in hand met veiligheid.

De nummer 1 positie in de productgroep Leidingsystemen van de BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid toont tegelijkertijd de waardering van de markt voor de aanpak die Viega nastreeft: open, deskundig, kwalitatief hoogwaardig en met oog voor de wensen en eisen van klanten.

Over de onderneming

Met wereldwijd meer dan 4.000 medewerkers behoort de Viega Groep tot de belangrijkste producenten van installatietechniek. Vanuit negen locaties wordt aan het succes van Viega gewerkt. Op 4 locaties in Duitsland worden de producten vervaardigd. Speciale oplossingen voor de Noord-Amerikaanse markt worden in McPherson (VS) geproduceerd; in Wuxi (China) ligt het zwaartepunt op productie voor de Aziatische markt. Door de focus en kernactiviteiten te richten op de installatietechniek wordt een constante groei mogelijk. Naast buisleidingsystemen behoren voorwand- en afvoertechniek tot het productenprogramma. Het assortiment omvat circa 17.000 artikelen die nagenoeg overal worden toegepast: in de gebouwentechniek, de utiliteit alsook in industriële installaties en de scheepsbouw.

De start van de familie-onderneming vond plaats in 1899 te Attendorn (Duitsland). Al in de 60-er jaren werd een start gemaakt met internationalisatie. Tegenwoordig worden producten van Viega wereldwijd toegepast. De verkoop verloopt grotendeels via eigen verkoopkantoren in verschillende landen.